Första inlägget

Då sätter jag igång med min trädgårdsblogg. Hittills har jag använt mina händer när det gäller trädgård för att gräva, så, vattna, sköta, gödsla, klippa, beskära och allt möjligt man kan göra där ute, nu ska jag försöka även skriva om alla mina upplevelser.

Efter sommaren är kallare väder här igen. Men vi får hoppas att det inte håller sig länge. Allt har börjat froda och växa så fint i trädgården, allt behöver regn men även sol och värme mer.

IMG_4693

Mina tomatplantor omskolade jag för andra gången. Eftersom jag inte har ett växthus än är det lite svårt att hitta plats för dem inomhus, själva stugan blir snart ett växthus, så jag längtar extra mycket efter varmare väder för att kunna plantera ut dem och även mina andra frösådda plantor som är än så länge för känsliga att vara ute.

Det blev gräsklippning och rensat ogräs under några buskar. Jag älskar att det blir så fint och  välskött efteråt! Och så mycket som blommar redan nu!

IMG_4720

Vår stuga håller på att målas, den blir faluröd istället för gul, jag längtar att den blir klar och jag kan fixa kring huset igen.

Kommentera

